Utama > Al Beloot > hOMe sWeET hOMe

hOMe sWeET hOMe

Salam dari belakang almari…

Kini aku dah berada kat kampung halamanku. Kg Losong Haji Mat Shafie, Kuala Terengganu. Pergghh alamat penuh tu. Betapa indahnya kalau dapat hirup uadara kampung sendiri. Tenang, selamat segala macam rasa ada.   Perjalanan semalam amat memenatkan. Bukan penat apa, penat mengelak lubang. Jalan Jerangau-Jabor teruk giler beb. Berlobang sana sini. Ngelak kanan kena kiri, ngelak kiri gedegum belah kanan kena..perggh bengkok sport-rim aku (ceh mintak jauh). Tapi bila dah sampai Kuala Terengganu, puhh lega.

Sampai je rumah dlm kol 11.00 malam, papaku lom tidur. Adik-adikku pun sabar menunggu. Tapi sedih pun datang bila kenang arwah ibu yang telah tiada. Biasanya dia yang paling happy kalau aku balik. Tapi kini hanya bayangan senyumnya saja yang tinggal di benakku. Namun pasti akan ku lawati sudut sunyi pusara mu ibu. Sedih woo hilang orang-orang tersayang.  Nasib baik ayahku masih ada. Dapat lagi bermanja. Hehehe….So, sape-sape yang masih ada mak bapak, hormati dan sayangilah mereka sepenuhnya…..Adios !

Si Beloot : Home sweet home…

Kategori:Al Beloot
  1. Tiada komen.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: